Tahin Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?
15 Mayıs 2024

Tahin Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Tahin, Tahinin ana maddesi susam olarak bilinmektedir. Susam Anavanı Afrika'dır Asya, Avrupa ve Türkiye'nin birçok bölgelerinde tarımı yapılmaktadır. Tahin diğer adı tahan olan besin kaynağı susamın ezilip çeşitli işlemlerden geçerek akıcı yağ gibi bir hal almış şekline denmektedir. Tahin kaliteli susam tohumlarını sırayla eleme, kabuklarını soyma ve kabuklardan arındırılmasından sonra yıkanıp 150-200 derecede 2-3 saat kavrulur. Bu kavrulmuş susamlar oda sıcaklığına gelene kadar bekletilir ve ısı derecesi normale döndüğünde ezilmek suretiyle tahin haline gelir.

Tahin kış aylarında soğuk algınlıklarına, grip ve birçok hastalıklardan korunmak amaçlı olarak tüketilmektedir. Tahin içerisinde E, C, B vitaminleri bulundurmaktadır bu vitaminler sayesinde vücudumuzdaki hücre yapısının korur ve hücrelerimizin dostu olarak bilinmektedir. Susam protein, yağ açısında çok değerli bir besin kaynağıdır. Tahin içerisinde bol miktarda kalsiyum, fosfor, demir, B1 ve lif bulundurmaktadır. Tahini uygun ortamlarda saklandığı zaman içerisindeki vitaminleri ve oldukça fazla bulunan yağın değerlerini kaybetmeden uzun süre dayanıklı olur ve bozulmadan muhafaza edilebilmektedir.

Tahinin sağlığa faydaları: Tahin içerisinde bakır, magnezyum, amino asit metiyonin, yağ asitleri olan omega 3 ve omega 6 yağ asitleri bakımında oldukça zengindir. Ayrıca tahin içerisinde bulunan protein, doymuş yağ ve şeker oranının oldukça düşük olması nedeniyle vejetaryen beslenen kişilerde rahatlıkla tüketebilmektedirler.

Tahin daha çok kış aylarında pekmeze katılarak tüketilmektedir. Kış aylarında pekmeze katılarak tüketilen tahin vücudu soğuğa karşı siper alarak hastalıklardan korur. Tahin kış aylarında yakalandığımız grip, soğuk algınlığı gibi birçok hastalıkları çabuk ve hızlı atlatmaya yardımcı olur. Kış aylarında pekmez ile tahin birlikte tüketilmesi vücuda enerji vermektedir. İçerisinde bulunan bol miktarda Antioksidan özelliği ile kansere karşı vücudun direncini artırmaktadır.

Tahin hücreleri koruyucu özelliği ile kanserli hücrelerle savaşır. Tahin içerisinde bulunan kalsiyum, faydalı yağlar ile sindirim sisteminin iyi çalışmasını sağlar ve kabızlık sorununu ortadan kalkmasına yardımcı olur. Kalsiyum kemiklerin güçlenmesine, kemik erimesine ve korunmasına yardımcı olur.

Kemik: Tahinin enerji deposu sayesinde okul çağındaki çocuklara yedirilmesi kemiklerin sağlıklı büyümesini sağlamakta, vücut direncini ve enerjisini artırmaktadır. Doktorlar okul çağındaki çocukların günlük tahin tüketmelerinde fayda olduğunu bildirmektedirler.

Cilt: Tahin içerisinde bulunan E vitamini sayesinde vücut hücrelerinin yenilenmesine yardımcı olur ve cilt ve saç sağlığı içinde önemli bir besin kaynağı olmaktadır. Tahin insan üzerinde oldukça fayda sağlamaktadır.

Kalp: Kalp sağlığını ve bağışıklık sistemini korur, kan damarlarının sağlıklı çalışmasına yardımcı olur, beyin sağlığını destekler, mideyi korur, anemi hastalığına karşı mücadele eder. Tahin kolesterolü düzenler, kemik erimesine karşı kemik sağlığını destekler, kolon kanserine karşı korur ve migren ağrılarının dinmesine yardımcı olur.

Bağışıklık sistemi: Tahin içerisinde bulunan 4 ana madde çinko, bakır, demir ve selenyum sayesinde vücudun bağışıklık sistemini destekler ve bazı zararlara karşı güçlendirerek korur. Tahin içerisinde bulunan çinko mineralleri beyaz kan hücrelerini destekler ve düzenli çalışmalarını sağlar.

Kemik: Tahin kemik sağlığı için çok önemli olan kalsiyum açısında zengindir. Kalsiyum kemik sağlığını korur, güçlendirir, yaşı ilerlemiş erkeklerin kemiklerinin kuvvetli olmasını sağlar. Kadınlarda menopoz dönemimde çok sık görülen osteoporoz hastalığına karşı korur ve kalça, omurga kemiklerini destekler korur.

Anemi: Tahin anemi hastalığına karşıda koruyucu etkisi vardır. Anemi hastalarının kanlarında demir minerallerinin düşmesini gidermek için günlük alınan tahin ile demir minerallerini tamamlamak mümkündür. Bir tatlı kaşığı tahin tüketimiyle 2 mg demir almış olunur.

Tahinin yapısında bol miktarda bulunan fitosterol sayesinde kandaki kolesterol seviyesini düzenler ve dengeler. Kan damarları spazmını önler ve felç riskini düşürür.

Solunum yolu: Tahinin solunum yolları hastalığı içinde çok faydalı besindir. Tahinin yapısında bulunan magnezyum mineralleri solunum yolu enfeksiyonlarını önler, yüksek tansiyonun düşmesini sağlar, kalp krizini önler ve migren ataklarını tetikleyen faktörlerden korur.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Tahin Besin Değerleri?

Tahin Besin Değerleri?

Editörün Seçtiği

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Tahin Helvası Tatlısı Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvası Tatlısı Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Katmer Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Katmer Tarifi ve Malzemeleri

Organik Tahin Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Organik Tahin Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Tahin Pekmez Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Tahin Pekmez Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Tahin Helvası Kaç Kalori?

Tahin Helvası Kaç Kalori?

Tahinli Susamlı Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Susamlı Kek Tarifi ve Malzemeleri

Oktay Usta Tahinli Kurabiye Tarifi ve Malzemeleri

Oktay Usta Tahinli Kurabiye Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Azerice Nedir?

Tahin Azerice Nedir?

Fırında Tahin Helvası Belirtileri ve Tedavisi

Fırında Tahin Helvası Belirtileri ve Tedavisi

Tahin Kaç Kalori?

Tahin Kaç Kalori?

Konya Tahin Tarifi ve Malzemeleri

Konya Tahin Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Kadayıf Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Kadayıf Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Haşhaşlı Kurabiye Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Haşhaşlı Kurabiye Tarifi ve Malzemeleri