Tahin Besin Değerleri?
22 Haziran 2024

Tahin Besin Değerleri?

Tahin, besin değeri açısından oldukça zengindir. Ancak içerdiği yüksek enerji miktarı, bazı kişiler tarafından dezavantaj olarak görülebilir. Genellikle soğuk havalarda tüketilen tahin, soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıklara karşı direnç sağlar. Başlamış olan hastalıkların iyileşme sürecini hızlandırır ve hastalığın yol açtığı halsizlik ve iştahsızlık gibi semptomların giderilmesine yardımcı olur. Tahin, pekmezle karıştırılarak tüketildiğinde de faydalarını artırır. Antioksidan özelliği sayesinde vücudu kansere karşı korur ve hücre yapısını koruyarak kanserli hücrelerle savaşmaya yardımcı olur. Susamdan elde edilen tahin, içerdiği kalsiyum ile kemik sağlığını destekler.

Tahin, sindirim sisteminin daha iyi çalışmasını sağlayarak kabızlığın giderilmesine yardımcı olur. Gelişme çağındaki çocukların kahvaltılarında düzenli olarak tahin tüketmeleri, kemik gelişimlerini olumlu yönde etkiler. Şimdi tahinin besin değerlerine bakalım.

100 Gram Tahinin Besin Değerleri Nelerdir?

  • Kalori: 583 kcal
  • Karbonhidrat: 21 gr
  • Protein: 17.5 gr
  • Yağ: 48 gr
  • Lif: 5 gr
  • Kolesterol: 0
  • Sodyum: 74 mg
  • Potasyum: 415 mg
  • Kalsiyum: 420 mg
  • Demir: 2.51 mg
  • Magnezyum: 351 mg
Tahinin Faydaları Nelerdir?

Görüldüğü gibi tahinin besin değerleri oldukça yüksektir. Günlük kalori ihtiyacının yaklaşık %25'ini karşılar. Ancak gün içerisinde başka tatlı gıdalar tüketmiyorsanız, güne enerjik başlamanız gerekiyorsa veya öğrenciyseniz bu enerji sizin için oldukça faydalı olabilir. Kalsiyum oranı günlük ihtiyacın neredeyse %50'sini karşılar. Protein oranı da yüksektir, fakat bitkisel proteinlerin biyolojik değeri et ürünlerindeki kadar etkili olmamaktadır.

Tahin, birçok faydalı yağ içermektedir. İçerdiği yağlar sayesinde böbreklerin düzenli çalışmasını sağlar, bağırsak ve midede biriken gazı atmaya yardımcı olur ve gazın neden olduğu ağrıları giderir. Tüketilen besinlerin hazmedilmesine yardımcı olur ve vücut emilim sürecini destekler. Tahin, damarların açılmasına yardımcı olur ve damarlardaki tıkanmaları önler. İlaçların vücutta bıraktığı zararlı etkileri ortadan kaldırır.

Günlük magnezyum ihtiyacımız 450-500 mg civarındadır. Tahin, bu ihtiyacın büyük bir kısmını karşılar. Vücutta enerji gerektiren tüm olaylarda magnezyum gerekmektedir. Magnezyum olmadan enerji dönüşümü gerçekleşmez. Enerji üretimini uyaran enzimler magnezyum bağımlıdır. Magnezyum eksikliği, enerji akışını yavaşlatır ve kronik yorgunluk gibi rahatsızlıklara yol açabilir. Magnezyum eksikliği depresyon hastalığına neden olabilir. Anksiyetesi olan hastalarda magnezyum eksikliği görülmüştür. Magnezyum, beyin hücrelerinde kalsiyum birikimini engeller, bu birikim beyin hücrelerini öldürmektedir.

İçerdiği yüksek potasyum da faydalıdır ve alınması gereken mineraller arasındadır. Sodyum gibi potasyum da vücutta pH oranını dengede tutar, merkezi sinir sistemine ve kaslara destek olur. Aynı zamanda kan basıncı seviyesini dengede tutarak tansiyondaki iniş çıkışları önler. Bu şekilde tansiyona bağlı rahatsızlıklar da önlenmiş olur. Potasyumun da magnezyum gibi sinir sistemi üzerindeki etkileri önemlidir. Eksikliğinde sinir sisteminin işleyişi olumsuz etkilenebilir. Potasyumun büyük bölümü hücrelerin içerisinde bulunur. Özellikle çocukların yeterli potasyum alması, hem gelişimlerini etkiler hem de gelecekte oluşabilecek hastalıklara karşı bağışıklık sistemlerini kuvvetlendirir.

Tahin besin değerleri göz önünde bulundurularak tüketilmelidir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Tahin Besin Değerleri?

Tahin Besin Değerleri?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Limonlu Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Limonlu Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Oktay Usta Tahinli Kurabiye Tarifi ve Malzemeleri

Oktay Usta Tahinli Kurabiye Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Yağının Cilde Faydaları Nelerdir?

Tahin Yağının Cilde Faydaları Nelerdir?

Gebelikte Tahin Pekmez Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Gebelikte Tahin Pekmez Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Tahin Pekmezin Faydaları Nelerdir?

Tahin Pekmezin Faydaları Nelerdir?

Güncel

Kakaolu Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Kakaolu Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Güncel

Tahinli Tarifler ve Malzemeleri

Tahinli Tarifler ve Malzemeleri

Tahinli Susamlı Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Susamlı Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Pekmez Kilo Aldırır mı?

Tahin Pekmez Kilo Aldırır mı?

Tahin Soslu Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Soslu Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Pekmez Kaç Kalori?

Tahin Pekmez Kaç Kalori?

Tahin Azerice Nedir?

Tahin Azerice Nedir?

Tahin Yağı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Tahin Yağı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Ballı Tahin Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Ballı Tahin Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Sıcak Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Sıcak Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvası Nasıl Yapılır?

Tahin Helvası Nasıl Yapılır?

Tahin Nasıl Yapılır?

Tahin Nasıl Yapılır?

Kolay Tahinli Çörek Tarifi ve Malzemeleri

Kolay Tahinli Çörek Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Katmer Tarifi ve Malzemeleri

Tahinli Katmer Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvalı Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvalı Kek Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helva Tatlısı Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helva Tatlısı Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Tahin Helvası Tarifi ve Malzemeleri

Fırında Tahin Helvası Belirtileri ve Tedavisi

Fırında Tahin Helvası Belirtileri ve Tedavisi

Tahin Kaç Kalori?

Tahin Kaç Kalori?